Freke Heideman treedt bij start schooljaar toe tot het bestuur van Vonk
Bij de start van het nieuwe schooljaar verwelkomen we Freke Heideman als nieuw lid van het college van bestuur. Zij volgt Gerard Oud op, die in oktober afscheid neemt vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Na een zorgvuldige wervings- en selectieprocedure is Freke gekozen als bestuurder die richting geeft én verbindt. In haar nieuwe rol richt zij zich samen met de organisatie op de verdere ontwikkeling van toekomstbestendig onderwijs, met aandacht voor onderwijskwaliteit, samenwerking en een financieel gezonde organisatie.
Freke Heideman brengt brede ervaring mee vanuit verschillende onderwijsorganisaties. Momenteel is zij directeur van het mbo-college Leeuwarden/Dokkum bij Firda. Eerder vervulde zij functies bij het Nova College en de Hogeschool van Amsterdam.
Huub Hulsker, voorzitter raad van toezicht: ‘Met de benoeming van Freke Heideman halen we een verbindende en daadkrachtige bestuurder in huis. Vanuit haar ruime ervaring in de praktijk stimuleert zij eigenaarschap en bouwt zij samen met de organisatie verder aan toekomstbestendig onderwijs.’
Freke Heideman: ‘Met veel enthousiasme kijk ik uit naar deze nieuwe stap. Samen met collega's werken aan de ontwikkeling van goed onderwijs voor leerlingen en studenten, daar loop ik altijd warm voor. En dat in mijn eigen regio, ik heb er zin in!’