Travel

Travel, Leisure & Hospitality

In toerisme en recreatie is altijd plek voor harde werkers. Ga je reizen verkopen of rondleidingen geven, werken op de camping of in een luxe hotel? Er zijn veel mogelijkheden. Het belangrijkste is dat jij zorgt dat vakantiegangers volop kunnen genieten.

In het kort

Niveaus

3, 4

Locaties

  • Den Helder

Leerweg

  • BBL
  • BOL

Jij bent

Je maakt het mensen graag naar de zin. Een stapje extra zetten om iets bijzonders te regelen? Jij doet het. Ook vind je het leuk om activiteiten te organiseren en te zoeken naar de perfecte vakantiebestemming. En hoe uitdagend het soms ook is, jij blijft altijd rustig en vriendelijk.

Jij leert

Je leert hoe je gasten een geweldige vakantie bezorgt, van ontvangst tot afscheid. Je leert hoe je achter de receptie werkt en gasten ontvangt, ook in het Engels. Ook activiteitenplanning en -begeleiding komt aan bod.

Tijdens de opleiding

Gastvriendelijkheid is ontzettend belangrijk bij werk in het toerisme. In de opleiding krijg je les in praktische vaardigheden zoals reserveringen beheren en uitstapjes boeken voor je gasten. En je krijgt les in communicatie, zoals gasten professioneel ontvangen, omgaan met klachten en adviesgesprekken voeren.

Na de opleiding

Je kunt aan het werk bij allerlei organisaties in de toeristische sector: reisbureaus, hotels, bungalowparken, wellnesscentra, luchthavens en grote campings. Ook internationaal zijn er banen, bijvoorbeeld op Nederlandstalige campings in het buitenland of als reisgids in grote steden.

Zelfstandig medewerker leisure & hospitality
Niveau 3 Duur: 3 - 4 jaar

In het kort

Als zelfstandig medewerker leisure & hospitality werk je in de toeristische sector. Meestal op campings, in hotels, op bungalowparken of in de dagrecreatie zoals op attractieparken. Je werkzaamheden zijn heel breed, maar het contact met je klanten staat altijd centraal. Zo ontvang je de vakantiegangers, treed je op als aanspreekpunt voor je gasten, behandel je klachten, verkoop of verhuur je producten of diensten en organiseer je verschillende activiteiten voor je gasten. Denk hierbij aan speurtochten in het bos of lekker knutselen met kinderen. Verder houd je de (financiële) administratie bij en de voorraad bij. Je bent van alle markten thuis en het visitekaartje voor het bedrijf waarvoor je werkt.

Inhoud

De opleiding is praktijkgericht. Je leert het vak vooral door te doen. Je leert klantgericht en klantvriendelijk te werken. Overige vakken onder andere: Frontoffice, Nederlands, Engels en een tweede moderne taal (Duits), rekenen en creatieve vorming. Tijdens je opleiding loop je ieder jaar stage.

Heb je nog vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer M. Bergmans.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: mbergmans@rockopnh.nl.

Leidinggevende leisure & hospitality
Niveau 4 Duur: 3 - 4 jaar

In het kort

Als leidinggevende leisure & hospitality kun je aan de slag bij alle bedrijven die hun geld verdienen in de dag- en verblijfsrecreatie in zowel het binnen- als buitenland. Daarbij kun je denken aan campings, hotels of attractieparken maar ook aan cruiseschepen, evenementenorganisaties of in- en outdoorbedrijven zoals kartbanen of skischolen.

Als leidinggevende Leisure & Hospitality moet je op de juiste manier de gasten ontvangen en bij de activiteiten die de zelfstandig medewerker uitvoert, ben jij aansturend, leidinggevend en motiverend. Je bedenkt de activiteiten en zorgt ervoor dat deze worden uitgevoerd. Je stelt de begrotingen op en bewaakt de budgetten. Je zorgt ook voor de klachtenafhandelingen en de personeelsplanning. Ook het verzorgen van een goed werkoverleg en het leiding geven aan de recreatiemedewerkers valt onder je verantwoordelijkheid.

Inhoud
Naast vakken als entertainment, frontoffice, sport, organisatie en spel & animatie volg je managementvakken en leer je leidinggeven. Je doet veel kennis op over toeristische bestemmingen. Naast alle vakgerichte lessen krijg je ook lessen rekenen, Nederlands en moderne vreemde talen (Engels en Duits). Tijdens je opleiding loop je ieder jaar stage.

Heb je nog vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer M. Bergmans.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: mbergmans@rockopnh.nl.