ICT Support

ICT Support

Je bent de specialist in de ICT. Een storing in het systeem? Een laptop die niet werkt? De aanleg van een nieuw netwerk? Jij maakt het in orde. Met je kennis zorg je dat je collega’s kunnen doorwerken, of dat de problemen van klanten snel worden opgelost. Je helpt mensen, en dat geeft je energie.

In het kort

Niveaus

2, 3, 4

Locaties

  • Schagen

Leerweg

  • BOL

Jij bent

Je bent technisch handig en werkt graag met computers en ICT. Je vindt het leuk om problemen of foutmeldingen op te lossen, en zoekt door tot je het antwoord gevonden hebt. Geduldig ben je ook, want je moet collega’s en/of klanten stap voor stap uitleggen wat ze moeten doen.

Jij leert

Je leert werken met alles wat komt kijken bij ICT. Netwerken aanleggen en configureren, laptops gebruiksklaar maken, storingsmeldingen afhandelen en cyber-security beheren. En je leert hoe je andere mensen helpt om zelf een probleem te verhelpen.

Tijdens de opleiding

In de opleiding maak je kennis met de hardware en systemen binnen de ICT. Je krijgt bijvoorbeeld les in hoe je een netwerk aanlegt en correct instelt, in cyber-security en het beheren van de ICT-infrastructuur. In 4 grote praktijklokalen heb je alle gelegenheid om te oefenen.

Na de opleiding

Als ICT -specialist kun je aan het werk bij allerlei kleine en grote organisaties die werken met ICT. Dat kan in de backoffice, waar je je collega’s ondersteunt. Of juist op de helpdesk waar je klanten adviseert en problemen oplost.

Extra informatie

Uiteraard beschikken we over uitstekende onderwijsfaciliteiten, zoals vier grote praktijklokalen, waar we de mogelijkheden hebben om verschillende technologieën te testen, zoals Cisco, Dell en HP en waar we simulaties kunnen uitvoeren binnen de omgeving van Azure. Er worden gastlessen verzorgd door bedrijven, zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen in de beroepspraktijk. Je kunt tijdens de opleiding(en) Cisco-en/of Microsoft-certificaten behalen. Hiermee onderscheid je jezelf niet alleen van andere studenten, maar heb je straks tijdens je sollicitatie een streepje voor!

Medewerker ict support
Niveau 2 Duur: 2 jaar

De medewerker ICT support werkt bij of voor bedrijven waar gewerkt wordt met ICT. Dit maakt dat de werkomgeving heel breed is. Hij kan werkzaam zijn bij klein-, midden- en grootbedrijf, profit- en nonprofitorganisaties, (commerciële) bedrijven en (semi-)overheden. Afhankelijk van de omvang en/of inrichting van de organisatie zullen werkzaamheden waarbij de beginnend beroepsbeoefenaar de gebruiker ondersteunt veelal in een servicedeskomgeving plaatsvinden. De Medewerker ICT support voert alle werkzaamheden, die routinematig en standaard van aard zijn, in opdracht uit en houdt zich strikt aan de geldende regels, instructies en procedures. Wanneer iets afwijkt van de opdracht, overlegt hij direct met de leidinggevende.

Kerntaken en werkprocessen

Installeert en onderhoudt hardware, software en netwerk- en infrastructuuronderdelen

  • Installeert en onderhoudt software
  • Maakt devices gebruiksklaar
  • Monteert netwerk- en infrastructuuronderdelen

Handelt meldingen af

  • Lost meldingen op en escaleert meldingen
  • Neemt meldingen aan en registreert meldingen

Heb je vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer J. Marbus.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: jmarbus@rockopnh.nl.

Let op!

Dit is een numerus-fixusopleiding. Dat betekent dat er een van tevoren vastgesteld aantal opleidingsplaatsen beschikbaar is. Aanmelden kan vanaf 1 november 2022. Plaatsing in deze opleidingen gebeurt op volgorde van aanmelding. Meer informatie

Allround medewerker IT systems and devices
Niveau 3 Duur: 2 jaar

De allround medewerker IT systems and devices installeert en configureert hardware en devices en legt netwerken aan. Dit doet hijvoor verschillende bedrijven, al dan niet in de ICT. De allround medewerker IT systems and devices zorgt ervoor dat de IT infrastructuur en de devices goed werken en eventuele storingen lost hij op. Ook ondersteunt hij gebruikers bij het werken met de hardware en devices. Hij heeft veel technische kennis en een servicegerichte instelling. De allround medewerker IT systems and devices werkt veel zelfstandig, maar ook met collega’s.

Kerntaken en werkprocessen

Ondersteunt gebruikers

  • Handelt meldingen af
  • Installeert, configureert en beheert gebruikersdevices
  • Instrueert gebruikers

Beheert de infrastructuur

  • Beheert en monitort netwerk- en infrastructuuronderdelen
  • Installeert en configureert netwerk- en infrastructuuronderdelen

Beheert applicaties

  • Adviseert over, installeert en configureert applicaties
  • Onderhoudt applicaties

Na je opleiding

Als allround medewerker IT systems and devices voer je niet alleen standaardprocedures uit, maar bedenk je ook zelf oplossingen voor gesignaleerde problemen. Je bent verantwoordelijk voor de hard- en software van een bedrijf. Na deze opleiding kun je kiezen voor een vervolgopleiding op niveau 4.

Heb je vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer J. Marbus.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: jmarbus@rockopnh.nl.

Expert IT systems and devices
Niveau 4 Duur: 3 jaar

De Expert IT systems and devices werkt zelfstandig op de ICT afdeling van een organisatie of in een servicedeskomgeving. Hij of zij heeft oog voor de organisatie en bezit een helikopterview. Hij of zij communiceert met alle betrokkenen. Naast het beheren van de IT infrastructuur, applicaties en devices houdt de Expert IT systems and devices zich bezig met het beveiligen van informatiesystemen. Hij of zij geeft security advies, verbetert de security van systemen en reageert op cybersecurity aanvallen. Ook heeft de Expert IT systems and devices een rol bij het communiceren over wensen van opdrachtgevers en het vertalen van deze wensen naar aanpassingen of vernieuwingen in de IT infrastructuur of applicaties. Het kunnen werken met databases en programmeerervaring speelt hierin een rol.

Tijdens je opleiding werk je aan een aantal (kern)taken:

  • ontwikkelen en implementeren van (onderdelen van) informatie- of mediasystemen.
  • beheren van (onderdelen van) informatie- of mediasystemen.
  • organiseren van een (bestaande) servicedesk.
  • Het automatiseren van processen binnen de IT (scripting).
  • Cyber-Security.

Daarnaast bieden we je de mogelijkheid om tijdens je opleiding bedrijfscertificaten te behalen van bijvoorbeeld Cisco en Microsoft.

Heb je nog vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer J. Marbus.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: jmarbus@rockopnh.nl.