
Zakelijke dienstverlening
Na het volgen van het brede eerste basisjaar ga je jezelf verdiepen. Je kan kiezen uit de opleidingen:
- Legal, Insurance & HR services specialist
- Business Administration & Control specialist
- Marketing & Communications specialist
- Office management support
In het kort
Niveaus
Locaties
- Schagen
Leerweg
- BOL
Je kan kiezen uit één van onderstaande opleidingen en begint dan in een breed basisjaar. Tijdens dit jaar kun je proeven van de vier verschillende richtingen waarin je kunt doorstromen. Op die manier kun je een weloverwogen beslissing nemen en weet je precies wat bij jou past. Vind je na dat eerste jaar toch dat een van de andere opleidingen beter bij je past? Dan kun je daarin verder gaan.
Legal, Insurance & HR services specialist
Niveau 4
Duur: 3 jaar
Na het volgen van het brede eerste basisjaar ga je jezelf verdiepen. Legal, Insurance & HR specialist is een veelzijdige keuze.
Wat houdt de opleiding Legal, Insurance & HR specialist in?
Nadat je de basis van zowel juridische en financiële kennis en vaardigheden aangeleerd hebt, kun je verschillende kanten op binnen de opleiding Legal, Insurance & HR specialist.
Consulent Publieke dienstverlening of toch makelaar of bij een advocatenkantoor aan de slag?
Binnen de specialisatie Legal, Insurance & HR Specialist kun je kiezen voor de richting van de publieke dienstverlening. Als Consulent Publieke Dienstverlening binnen het openbaar bestuur verzorg je dienstverlening op maat richting bewoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Centraal daarbij staat het luisteren naar de klant/burger. In nauw overleg met gemeentes en andere overheidsorganisaties bieden we de opleiding aan die uitstekend aansluit bij wat zij vragen.
Naast het werken bij een overheidsinstelling is deze richting ook ideaal voor de toekomstige makelaars, advocaten en notarissen. Want ook voor hen is Legal, Insurance & HR specialist de ideale opstap naar een toekomst als advocaat, notaris of makelaar.
Verzekeringen, hypotheken of kredietadviseur?
Als adviseur schadeverzekeringen adviseer je klanten over schadeverzekeringen, bespreek je maatregelen ter voorkoming van schade en begeleid je klanten bij de afwikkeling van een schadegeval. Het is belangrijk dat je goed op de hoogte bent van de meest actuele wet- en regelgeving en flexibel kunt inspelen op veranderingen in de persoonlijke situatie van de klant.
Als adviseur bancaire diensten werk je bijvoorbeeld achter de balie bij een bank, waar mensen terecht kunnen met vragen over zaken als geldleningen, sparen en betalen, rentetarieven, etc. Het is belangrijk dat je goed kunt luisteren naar de klant en gericht advies kunt geven over financiële producten en bankzaken.
Extra diploma’s
Onderstaande WFT (Wet Financieel Toezicht)-diploma’s maken onderdeel uit van de opleiding.
– WFT Basis
– WFT Schade Particulieren
– WFT Schade MKB
– WFT Vermogen
– WFT Consumptieve kredieten
Ervaring student
Kyan bezocht eerst een andere school voor een administratieve opleiding, maar kwam er al snel achter dat hij bij de opleiding Legal, Insurance & HR specialist meer op zijn plek zat. “De school is kleiner en daardoor persoonlijker, maar het brede basisjaar is ook echt fijn. Je kunt goed kennismaken met de opleidingen voordat je een definitieve keuze maakt. WFT (Wet Financieel Toezicht) vind ik echt interessant. De docent, die ook mijn coach is, geeft het vak met veel toewijding. Hij begeleidt ons goed en deelt zijn kennis en ervaring met ons. Dat maakt het nog veel leuker.”
Senna zocht na haar vmbo-tl een mbo-opleiding met een beetje uitdaging. “Deze vond ik interessant vanwege het brede basisjaar, zodat je pas in je tweede jaar een richting hoeft te kiezen. En ik vond recht en economie erg leuk.” Ze besloot eerst een stage van twee weken bij een gemeente te regelen, om te kijken of het vakgebied haar wel voegde. Daarna meldde ze zich aan: “De opleiding is erg leuk, er is veel persoonlijke aandacht en door de kleinschaligheid kent iedereen elkaar. Daarnaast ga je écht veel stage lopen. Dat maakt de opleiding meteen nog leuker.”
Ze raadt de opleiding dan ook aan: “Je hoeft niet meteen een richting te kiezen door het brede basisjaar, dat is een pluspunt. Dus als je economie en recht interessant vindt, dan kun je bij de Finance Academy nog heel veel kanten op. Je maakt ook veel kans op een goede baan. Wat je kunt doen is bij een open dag van de school gaan kijken of zelf een stage of meeloopdag regelen bij een bedrijf of een gemeente. Dan zie je pas echt of dit bij je past!”
Heb je nog vragen?
Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer R. Velthuis.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: rvelthuis@rockopnh.nl.
Business Administration & Control specialist
Niveau 4
Duur: 3 jaar
Na het volgen van het brede eerste basisjaar ga je jezelf verdiepen. Ben jij goed met cijfers en werk je graag met structuur? Dan is Business Administration & Control specialist de opleiding voor jou.
Wat houdt de opleiding Business Administration & Control in?
Nadat je de basis administratieve vaardigheden hebt aangeleerd, kun je met deze opleiding twee kanten op. Je wordt bedrijfsadministrateur of kiest de kant van Assistent-accountant. Voor beide richtingen geldt dat je goed overweg kunt met cijfers en dat je het werken achter een computer fijn vindt.
Bedrijfsadministrateur
Als bedrijfsadministrateur weet je als geen ander hoe je financiële gegevens kunt invoeren en hoe je deze kunt verwerken in overzichtelijke rapportages. Je kunt het management voorzien van de juiste financiële gegevens. Tijdens je opleiding ga je hier uitgebreid mee aan de slag.
Assistent-accountant
Als assistent-accountant controleer je juist of anderen het financiële werk goed gedaan hebben. Je weet hoe je facturen, urenoverzichten of declaraties kunt controleren. Maar ook het doen van belastingaangifte of het maken van financiële overzichten, hoort bij je taken en leer je tijdens je opleiding.
Extra diploma’s
Onderstaande diploma’s maken deel uit van de opleiding Finance & control. Afname van deze examens wordt (eenmalig) bekostigd door school en de participerende bedrijven en afgenomen door de Nederlandse Associatie voor Examinering.
– Basiskennis boekhouden (BKB)
– Basiskennis Calculatie (BKC)
– Praktijkdiploma Boekhouden (PDB)
– Moderne Bedrijfsadministratie (MBA)
Heb je nog vragen?
Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer R. Velthuis.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: rvelthuis@rockopnh.nl.
Marketing & Communications specialist
Niveau 4
Duur: 3 jaar
In het kort
Na het volgen van het brede eerste basisjaar ga je jezelf verdiepen. Marketing & Communications specialist is een prachtige keuze.
Wat houdt de opleiding Marketing & Communications specialist in? (H2)
Een Marketing & Communications specialist is breed inzetbaar. Je kunt in iedere branche aan de slag. Je leert hoe je producten en diensten in de markt kunt zetten. Daarbij is het belangrijk om je doelgroep goed te kennen. Marktonderzoek kan je daarbij helpen. Natuurlijk zet je vervolgens de juiste marketingtools in om jouw doelstellingen te bereiken, zowel online als offline. Hoe je dit doet komt allemaal aan bod in jouw studie.
Als Marketing & Communications specialist kun je goed omgaan met deadlines, ben je flexibel en kun je nauwkeurig te werk gaan. Geen dag is hetzelfde en dat maakt het vak uitdagend en interessant.
Waar kan ik werken als Marketing & Communications specialist?
Docent Céline Smith heeft jarenlang als marketeer gewerkt bij het Nederlandse Rode Kruis. “Het marketingvak is fantastisch. Je kunt in elke branche aan de slag. Want ieder bedrijf wil zichzelf onder de aandacht brengen of heeft een product of dienst te verkopen. Ooit ben ik als marketeer in de evenementenbranche begonnen, maar toen ik uiteindelijk kinderen kreeg en meer thuis wilde zijn, ging ik aan de slag bij het Rode Kruis. Een goed doel dus. Ook daar hebben ze marketeers nodig. Want om hulpverlening te kunnen bieden, moet er wel geld binnenkomen. Ik heb verschillende grote fondsenwervende programma’s opgezet en meegewerkt aan landelijke TV-producties. Later heb ik influencer marketing binnen het Rode Kruis geïntroduceerd en uitgebreid. Hiervoor heb ik verschillende samenwerkingen met bekende presentatoren, artiesten en Youtubers opgezet om het Rode Kruis ook bij een jonger publiek bekender te maken. Geen dag was hetzelfde. Dat maakt het vak enorm veelzijdig.”
Heb je nog vragen?
Voor nadere informatie kun je contact opnemen met meneer R. Velthuis.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: rvelthuis@rockopnh.nl.
Office management support
Niveau 4
Duur: 3 jaar
Na het volgen van het brede eerste basisjaar ga je jezelf verdiepen. Ben jij goed in organiseren en maak jij het mensen graag naar de zin? Dan is de opleiding Office & Management support specialist de juiste keuze voor jou.
Wat houdt de opleiding Office & Management Support specialist in?
De Office & Management Support specialist is de spin in het web van veel bedrijven. Je kunt aan de slag bij middelgrote tot grote organisaties, waar het managementniveau ondersteuning kan gebruiken.
Jij leert tijdens je opleiding hoe jij dit management op de juiste manier kunt ondersteunen. Door het verwerken of opzoeken van belangrijke informatie bijvoorbeeld. Daarnaast kun je ook overweg met financiële zaken of het organiseren van interne bedrijfstrainingen of evenementen. Ook dit komt in jouw studie aan bod.
Het werken met deadlines vind je fijn, je kunt goed communiceren met mensen en je werkt zorgvuldig. Bedrijven kunnen echt op jouw inzet vertrouwen.
Je leert:
• managementinformatie leveren
• corporate informatie verzorgen
• financiële zaken afhandelen
• interne evenementen organiseren
Heb je nog vragen?
Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer R. Velthuis.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: rvelthuis@rockopnh.nl.